CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 26, 2010

ape nak jdy ..?

gambar hiasan
hahaa..
ben tanak citer banyak lah , prtelingkahan y bkal ben tunjuk ny hnye lah di sebabkan si kristian menasihat kn si islam .. pasal kes songsang2 ny lah , huhuu.. ben tatao nk citer cmner , korang tengok n nilai lah ..
pastu diam ,!

Saturday, December 25, 2010



HAHA!! lepas korang bacer ny , lantak korang lah nak pk ape tentang ben! ben ta suroh n ta larang korang bacer .. arap mulot jgn dok bunyik! tgn jgn dok komen bukan2!! dlm pikeran cukopp !!!

Friday, December 24, 2010

hepy birthday to me !!! HAHA.

25 december 2010
yiehaa !! happy birthday to BEN QALL !! *songong
and
merry christmas utk sape-sape yg sambut yekk ...
sempat enjoy 6 hari jekk jdy budak 16 taon ...
huhuu..tapy tapee .. mmg always cmniy ponn ..
HAHA.

Thursday, December 23, 2010

i love you then i hate you (then i love you more)





I'd like to run away from you
But if I were to leave you I would die
I'd like to break the chains you put around me
And yet I'll never try

No matter what you do you drive me crazy
I'd rather be alone
But then I know my life would be so empty
As soon as you were gone

mengusung rindu ~



Dalam hati ini ada nama mu
Nama seorang insan yang aku rindu
Dalam diri ini ada sayang mu
Sayangnya diri mu tidak mengerti

Dalam senyuman ini ada tangisan
Tangisan seorang insan terluka
Dalam jiwa ini ada pilunya
Pilu yang membuat aku menangis
Oh hibanya... ( oh... )

Wednesday, December 22, 2010

benqall's chrismast wishlist

hahaa , ben bkn anak org senang .. so hanye mampu verangan nak mende ny suma ,
almaklumlah[ayt eki] , birthday ben pon dah dekadd 25/12/2010 nty tao ,
korang jgn wat luper lakk ,..
hadiah double tao , sato utk birthday .. sato utk adiah krismes !! hahaa!
nk tao ape ben nak ?

NIKON COOLPIX P90


yeah , i knoe ny bkn latest punyaa .. tpy ben dah terminat yang ny ..
nak wat ganer kan .. hahaha
harap sgt dapat y ny . RM2000+

Monday, December 20, 2010

isayangyoub !!


saper lgy kiut?



chaakk !! yoww evrybody , wazzappp?
tringin buad sumtin yang agak giler ary ny , kbtulan ade lak org kate ben ta kiut !!
name dy elyanie suhaimy , umo 18 ..
tuh jer ben boley bgtao , nk tao lbeyh lanjut ttg awek cun ny..
tanyer dy sendirik k uolzz

elyanie suhaimy

Sunday, December 19, 2010

impact

gamba di ambil dri http://blogserius.blogspot.com/ !!

tapy ganer-ganer pon .. haha.. mmg betoi seyy mende ny..
sweet gituu .. ^,^


Serius LOL - Rahsia Disebalik Grafik Login Page Facebook

Serius LOL - Rahsia Disebalik Grafik Login Page Facebook


hahahaa !!! woooohhh !! panasss, panasss !!
baru ku tahu dehh !

top secret !! biodata iblis




Nama asalAzazil
Nama baruIblis LAKNATULLAH
Nama glamorHantu,syaitan,pelesit,jembalang kuntilanak, dll..
KelahiranBermula dari keengganannya sujud kepada Nabi Adam A.S
Status DiriFasik kelas pertama
Agama Kufur
Tempat tinggalDi hati-hati mereka yang lalai
Alamat TetapNeraka Jahannam
KawasanDi sekitar penjuru yang di dalamnya tiada langsung usaha mengingati Allah 

Saturday, December 18, 2010

bout me !! [mybe]

chakk !!
ary ny ben ta bape nk ade idea ..huhuu .. 
so sajer-sajer nk bercerita lah ny yehh!

urmm , oke-oke ..
aduh, tatao nk stat cmner..
ah sudah! kene tnyer ckgu ny ..hahaha

juz for your information..ben ade 4 adeq-bradeqq
ben anak ketige , hahah .. [ben sorang j jantan]
so dats mean ben ade due kaka dan due adeq lah ..[adeq y sato agy tuh, pham2 lah]
and mcm kuarga biaser gak , ben ade sorang mama n sorang papa
kakakakak !! yang penting ben pling kiut dlm kuarge ..
[dush!sajer wt korang nyampah nak bace]

fakta yang tidak dicatat

FAKTA 1: Puteri Gunung Ledang
 Setelah dikajiselidik melalui sebuah perkuburan yang terdapat dipinggir Gunung Ledang, terdapat kesan-kesan peninggalan dan bukti yang menunjukkan mayat di dalam kubur tersebut ialah Puteri Gunung Ledang. Di sebelah bawah badan mayat tersebut terdapat secalik kertas dan setelah diselidik ia sebenarnya Kad Pengenalan Puteri Gunung Ledang. Nama sebenar Puteri Gunung Ledang yang tertera didalam IC itu ialah Tiara Jeaquelina bin Abdullah.

berdasarkan kentut =,=''

1. Orang TIDAK JUJUR
Orang yang kalau kentut lalu menyalahkan orang lain.

2. Orang BANGANG
Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.

3. Orang BERWAWASAN LUAS
Orang yang tahu bila harus kentut.

berdasarkan bantal ~,^

1) Memeluk Bantal.

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal.

Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

1000 ciuman - aghh,best

Ini kisah teman dari seberang... begini.. Zaman ni zaman susah. Harga minyak naik terus, akibatnya terjadi pemberhentian di berbagai syarikat. Salah satunya yg terkena pemberhentian ialah Suparjo dari Semarang , Indon. Bulan ni dia tak dapat kirim wang utk isterinya di kampung halaman. Hanya dapat kirim surat yg isinya demikian:

Isteriku tercinta, Maafkan kanda sayang, bulan ni kanda tak dapat kirim wang utk keperluan keluarga di rumah. Kanda hanya dapat mengirimkan buatmu 1000 ciuman.
paling cinta, Kanda Suparjo...

Seminggu kemudian Suparjo mendapat surat balasan dari isteri tercintanya...

jantina laptop - hahaa

Jgn xtau.....laptop pun ada jantina...
so, nak tahu tak jantina laptop yg selalu dingadap tiap2 hari tu? jantan ke betina....hehehehehe

buat je step kt bwh ni...

1. Buka notepad (notepad kat all pogram pastu pegi kt accessories) dan paste ayat ini dalam notepad : CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"

2. Selepas itu tekan save. Ubah save as type kepada All Files (pastikan korang save di desktop supaya senang nak cari/buka nanti).
    Save as =  love u.vbs

3. Close notepad apabila habis save. Then double click file td (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."

Cuba dengar btul2 suara "i love u" tu....suara lelaki ke perempuan?
Kalau dengar lelaki maknanya laptop korang tu jantan dan begitu le sebaliknya....

Enjoy! blh wt korg gelak tau.... saje nk korg segarkn mata2 yg kuyu dh tu...hehehe?

karam singh walia - ayat power

haha, mai try usha skett peribahase-peribahase si karam ny !!
  1. kemana tumpahnye kuah,kalau tak ke bawah
  2. tak lapuk dek hujan,tak lekang macam rambutan
  3. tiada rotan,pelempang berguna juga
  4. biar lambat asalkan tak cepat
  5. biar putih tulang jangan kuning gigi
  6. dimana ada gula disitulah ada gula-gula
  7. kalah jadi abu,menang jadi arang,seri jadi abu bakar
  8. carik-carik bulu ayam,lama-lama jadi shuttlecock
  9. secupak takkan jadi 18 cupak
  10. gajah mati meninggalkan gading,udang harimau mati meninggalkan kulit,manusia mati meninggalkan dunia
  11. sedangkan lidah lagi tergigit,inikan pula makanan di dalam mulut
  12. harapkan pagar,pagar tak boleh diharap
  13. alang-alang mandi biar gunakan sabun
  14. berat mata memandang,berat lagi seguni beras
  15. cubit paha kanan,paha kiri tak rasa apa pun
  16. diam-diam ubi berisi,diam-diam orang.....bisu
  17. hidup segan,mati ditanam
  18. ikut hati mati,ikut rasa merasa

rahsia lelaki melalui zodiak [aq ta cayer ah]

Adakalanya sebagai seorang lelaki anda masih tidak mengenali diri atau peribadi sendiri. Hanya rakan-rakan di sekeliling yang ikhlas untuk memberitahu anda akan menyatakan setiap kelebihan mahupun kelebihan diri anda. Namun, apakah anda mempunyai rakan yang sanggup berterus-terang? Di sini disenaraikan personaliti lelaki berdasarkan bintang atau zodiak masing-masing. Walaupun tidak kesemuanya benar, namun ia boleh dijadikan panduan. Jika anda memang mempunyai sikap buruk atau kelemahan, anda boleh memperbaiki diri anda.

Aries
Badannya tidak tinggi tetapi tetap tegap dan kuat berkerja. Pada badannya banyak bulu,suka bergaul, bersemangat dan bercita-cita, menjadikan dia seorang pemimpin .Dia lebih suka mengarah,berani dan suka menjelajah .Dia tidak tekun ,dia lebih suka memulakan sesuatu tetapi kemudian menyuruh orang lain menyelesaikan kerja itu.Dia mementingkan lahiriah dan mudah bergaul tetapi agak kurang keyakinan ,terutamanya dari segi daya penarik,dia mungkin risau kerana tubuhnya kecil misalnya,kerana ini dia biasanya mencari kawan yang kualitinya kurang berbanding dirinya,dan ini juga menyebabkan dia mudah cemburu dan kurang yakin dalam hubungan dengan wanita. Di samping itu dia merupakan seorang yang panas baran maka selalulah timbul keributan dalam hal berkasih sayang.Nafsu syahwatnya tinggi ,dan apabila mendapat teman hidup ,dia adalah kekasih yang bersemangat dan bernafsu. Padanya cinta adalah amat penting ,kerana dia benci hidup keseorangan ,dan kerana dia merasa bangga ada orang yang sanggup menyerahkan jiwa raganya kepadanya .Ketika mula bercinta dia baik hati ,mudah jenaka dan bersukaria tetapi apabila telah lama berkenalan ,dia selalu menyakitkan hati, curiga dan marah-marah.

Taurus
Dia lelaki yang mempunyai badan yang berotot dan kuat .Dia seorang yang praktikal serta berseni,mungkin boleh mengukir,atau melukis.Suaranya merdu bila menyanyi dan sukakan muzik,malah mungkin seorang ahli muzik.Lelaki ini mudah bergaul ,suka jenaka dan ketawa.Walau bagai mana pun dia kurang keyakinan dan merendahkan daya tariknya sendiri ,menyebabkan dia menggunakan bakat seninya untuk menari hati wanita .Dia juga adalah lelaki stabil,konservatif dan agak keras hati, yang mahu tahu kemanakah arah tujuan dirinya.Lelaki ini pentingkan sekuriti dari segi kewangan, begitu juga dalam rumahtangganya dan dengan sebab ini dia jarang ambil risiko atau memperjudikan hidupnya .Lelaki ini menanti-nantikan perkahwinannya , di mana pada masa inilah dia akan merasa selamat di mana perasaaan itulah yang tidak ada pada dirinya sebelum itu ,dan oleh sebab itu, dia akan memilih pasangan hidupnya dengan agak teliti agar rumah tangganya berpanjangan .Dorongan syahwatnya kuat .Dia sukakan keselesaan ,makan dan mengumpul harta .Kebolehanya menghias rumah , dan kesungguhannya menjadikan dia pasangan yang baik .Oleh kerana lelaki ini lebih sukakan perkara yang telah biasa ,dia tidak begitu minat dengan idea orang lain atau apa yang berlaku di sekelilingnya dan ini akan membosankan insan yang lebih suka bergaul dan bijaksana.

Gemini
Lelaki Gemini mempunyai muka dan badan yang menarik,adab dan senyumannya juga menarik menyebabkan orang ramai tertarik kepadanya.Dia seorang yang bijak berfikir ,ingatannya bijak dan teratur menjadikan ia pasangan yang menarik dan pandai menguruskan diri.. Dia mungkin bekerja sebagai jurujual di mana dia berpeluang memujuk dan mempengaruh orang lain .Dalam menjadi pasangan hidup dia suka wanita yang boleh berfikiran sendiri ,yang tidak pendiam ,dan yang cerdik bukan cantik menjadi keutamaanya .Dia suka kepada luahan emosi ,kerana itu dianggap kebudakan dan remeh ,dan kerana itu dia bermasalah untuk jatuh cinta kerana menganggap bahawa bila jatuh cinta , dia akan memberi banyak kuasa kepada kekasihnya, dan kerana itu, pasangannya yang ideal adalah yang sanggup berkongsi akal , bukan hati. Lelaki ini tidak begitu berminat dalam hubungan kelamin , dan menganggap ianya tidak menarik dan sedikit menjijikkan .Dia mengetahui mengenai hubungan kelamin dari rasa ingin tahu bukan dari rasa berahi.Dia bukanlah seorang kekasih yang bersungguh , kerana sukar melibatkan emosi dalam bercinta kerana sebab itu biasanya dia berkahwin lambat dan memilih pasangan yang jauh lebih tua darinya ,yang mempunyai nafsu syahwat yang rendah padanya ,Wanita yang ideal ialah yang banyak harta ,lebih tua, tetapi dia boleh jugak memilih wanita muda ,yang boleh memberikan perhatian kepadanya bagi meninggikan egonya dan lagaknya.

Cancer
Lelaki ini menyembunyikan aspek dalamannya yang lembut dengan kekerasan .Dia adalah lelaki yang amat sensitif dan mudah terusik dan mudah menangis. Sifat ini amat menarik perhatian wanita dan menimbulkan simpati dan sifat keibuan terhadapnya ,tetapi tidak patut dilakukan terlalu kerap kerana mungkin di tuduh sebagai pondan . Kebahagiaan rumahtangga amat penting baginya ,dan rumahtangganya yang bermasalah akan menjadikannya amat dukacita .Jika dia belum berkahwin , dia mungkin tinggal bersama ibubapanya dia tidak suka berfoya-foya .Dalam pwergaulan dia lebih suka mencari pasangan hidup .Mencari pasangan hidup agak sukar baginya, kerana dia kurang kemas , pemalu dan kurang dorongan , serta dia perlukan wanita yang pandai menjaga rumah , berharta dan pendapatan baik.Antara kelemahannya ialah dia suka mengkritik dan mengadu , dan menganggap tidak ada perkara yang benar memuaskan hatinya. Walaubagaimanapun , dia adalah suami yang setia , dan amat sukar untuk bercerai.

Leo
Dia seorang yang agak tinggi ,kurus , gerakanya cepat tetapi lembut. Matanya besar dan menarik , dan rambutnya ikal .Bibirnya mungkin nipis .Dia suka menolong dan membantu orang. Dia berkeyakinan dan berpersonaliti kuat , ini membolehkannya maju dan memimpin . Dia juga suka menjadi popular dan di puji .Kehidupan cinta adalah penting padanya kerana dengan adanya orang yang mengasihinya membuatkan dirinya penting .Bila dia terlibat dalam hal romantik , dia mudah bernafsu tetapi mudah pula reda Rupanya yang tampan dan yakin menyebabkan pasangannya merasa bertuah , tapi pasanganya perlulah menghormatinya , dan setia, kerana dia adalah lelaki yang cemburu, dari itu sebagai isterinya , jangan mudah anda melihat atau merngerling lelaki lain .Lelaki ini percaya kepada perkahwinan dan menganggap rumahnya sebagai tempat berehat , dan isterinya memberikan keselesaan setelah dia penat bekerja.

Virgo
Dia adalah lelaki yang agak kurus , tingginya serderhana , bahunya agak lebar, bulu keningnya panjang dan cantik , dan dahinya luas , matanya nampak sedih tetapi lembut , dan ini menarik perhatian wanita . Sifatnya amat berhati-hati , nafsu syahwatnya rendah , dan kerana ini , dia kelihatan tidak pasti, dan seolah-olah kekasih yang tertahan-tahan .Dia adalah lelaki yang mementingkan kebijaksanaan .Dia mahukan kesempurnaan , sentiasa mahu mengawal , dan jarang sekali terbawa oleh cinta .Dia mengkritik dan mengadu.Dia juga agak mementingkan hal-hal yang halus terperinci , juga beradab, dan ini menjadikannya pasangan yang setia dan mengambil berat . Dia akan mengkahwini wanita yang ada wang dan yang boleh membantunya secukupnya . Sifat bimbangnya membuatkannya sukar bertenang apabila berpasangan , dan ini menjadikan dia kekasih yang kurang memuaskan , dan dia cepat sekali menyalahkan orang lain walaupun dia sebenarnya bersalah .Dia juga mengambil berat mengenai kesihatan dan kecergasannya.

Libra
Dia seorang yang seksi , tubuhnya agak menarik , pakainya agak kemas ada gaya bersih dan segar. Matanya biasanya besar , bersinar dan menarik.Mulutnya agak penuh dan menawan .Jika lelaki mungkin mempunyai bentuk badan sedikit kewanitaan seperti bulu roma yang sedikit , atau bahu yang kecil. Lelaki Libra tidak gemar tangannya kotor , dia suka pekerjaan yang mempertingkatkan paras rupa orang lain seperti mendandan rambut , pereka fesyen atu menjual barangan kecantikan .Sikapnya terbuka , menyenangkan , suka bergaul , ramai kawan .Sopan dan simpati .Antara kelemahannya ialah dia sukar memutuskan sesuatu yang tidak di sukainya ,ini mungkin mengakibatkan dia berkahwin dengan pasangan yang tidak sesuai .Walaupun dia lelaki popular di kalangan wanita , emosinya di kawalnya dan dia kelihatan seperti pasangan yang kurang mengasihi .Pada mulanya wanita tertarik padanya kerana dia bertimbang rasa dan berhati-hati , kemudian setelah beberap lama , sikap itu tenggelam .Dia biasanya adalah orang yang cermat dalam berbelanja tetapi agak boros pula dari segi membeli baju , wangian , atau perabot .Dia membelanjakan banyak wang untuk menarik perhatian orang yang dicintainya atau sesiapa yang di anggap penting.

Scorpio
Tubuhnya biasanya kecil , tingginya jarang melebihi ketinggian sederhana .Mukanya lebar dan nampak kuat dengan tulang pipi yang jelas ,hidungnya mempunyai hujungan yang lembut dan lubang hidungnya besar .Renungannya yang tajam seolah-olah dapat membaca isi hati orang lain .Samada hatinya gembira atau sebaliknya dapat dilihat dari cara dia jalan , dia akan berjalan dengan tenang bila hatinya suka dan tidak menentu bial dia kegelisahan .Dia seorang yang intuitif dan mudah tersinggung perasaannya tetapi dapat menyembunyikan keadan itu dengan rupa zahiriah yang agak cekal .Dia akan berusaha bertahun- tahun untuk mencapai cita-citanya atau untuk membalas dendam .Suka jika dapat menunjukkan kuasa , dan nampak lebih dominan dalam perhubungan .Dalam hal seksual ,dia cenderung untuk mementingkan diri sendiri.

Sagitarius
Dia seorang yang suka bergaul , suka hidup yang baik dan berpoya .Dia adalah insan yang paling romantik ,Dia menarik , mudah suka bergaul dengan seorang yang suka kepada hiburan dan berjalan ke tempat tempat yang menawan .Dia mungkin berkerja dalam bidang undang -undang , agama atau politik . Tubuh badannya agak tinggi , tubuh agak langsing dan menarik semasa muda tetapi semakin berisi semakin tua .Mukanya panjang ,dahinya agak tinggi tapi sempit, hidungnya agak mancung dan ketika suka hidung itu menjadi kembang .Giginya besar .Dari segi berpakaian , dia suka memakai pakaian yang kasual dan longgar .Dia lelaki yang agak boros , dan jika tidak berhati-hati , mungkin terlibat dalam perjudian .Lelaki ini suka jika dapat berteman dengan wanita dan mudah pula jatuh hati .Tapi dia tidak suka terikat dalam masa yang panjang .Ramai lelaki berbintang sagitarius yang kahwin lebih dari satu atau lelaki yang menyimpan wanita lain .

Capricorn
Lelaki ini lebih berhati- hati dalam hidup , dan selalu melakukan sesuatu berdasarkan kaedah .Dia tidak suka menukar -nukar rancangan yang telah dibuatnya .Dia agak pendiam ,suka bekerja sendiri .Dia adalah jenis pendendam dan akan ingat pada kejahatan yang di lakukan terhadap dirinya hingga bertahun-tahun .Mungkin dialah paling tidak menarik kerana dia mendekati wanita menggunakan cara intelek .Dia mungkin kurang selesa dengan wanita yang beremosi tinggi tetapi sanggup berkahwin dengannya jika dia boleh membantu mencapai kejayaan dalam kerjaya .Lelaki ini sukar jatuh cinta ,tetapi jika sudah jatuh cinta ,dia akan amat mencintai .Dalam hidup bercinta ,dia kurang di sukai .Dia mementingkan keluarganya , dan dia akan akan menyatakan apa yang dia fikirkan .Apabila berkahwin ia agak lokek dari segi kewangan .Dalam pergaulan , dia lebih suka kepada yang lebih tua dan konservatif.

Aquarius
Tubuhnya agak tinggi, dan kurus , tangan dan kakinya besar , bahunya lebar .Mungkin rambutnya nipis .pakaiannya agak luar biasa.Dia adalah lelaki yang pandai bercakap dan suka kepada cakap-cakap intelek .Dia agak kurang romantik .Dia sukar jatuh cinta kerana dia tidak mahu kecewa .Dia suka persahabatan yang sekejap berbanding hubungan yang panjang .Lelaki ini suka ketawa dan mempunyai perkara-perkara yang menarik untuk dilakukan , tetapi dia boleh jadi pendiam pada suatu masa dan agak mengecewakan kekasihnya .Dia mungkin lambat berkahwin kerana tidak suka terikat .Dari segi seksual dia lebih mementingankan seks dari kasih sayang , dan dia lebih suka kepada ramai pasangan . Walaupun begitu , dia pandai menyembunyikan rahsianya itu bagi menjaga hati kekasihnya .Sebagai lelaki , dia disukai oleh teman wanitanya kerana dia agak berbeza dan menarik , tetapi dia adalah mengecewakan dari segi membuat komitmen .

Pisces
Dia lelaki yang agak pendek dan berisi dengan muka yang agak bulat dan besar serta berjerawat .Dari segi berpakaian ,mungkin dia kelihatan kurang kemas .Walaupun dari segi zahiriah dia agak kurang menarik , dia mempunyai personaliti yang bagus boleh berjenaka dan baik hati .Dia adalah lelaki yang pandai mengagak dan bersimpati tinggi, tetapi, hatinya selalu bimbang . Dia tidak suka berkelahi dan sedaya upaya mengelakkannya. Hidupnya suka menggembirakan hati orang lain , dia agak romantik dan mementingkan perasaan pasangan .Tetapi dia agak pemalu dan kurang keyakinan , menyebabkan dia lambat dalam hal menambat wanita . Dia agak sukar dari segi membuat keputusan , dan agak bertangguh untuk kahwin . Oleh kerana kelemahan ini , dia mudah dipengaruhi atau ditinggalkan .Tapi dari segi bercinta , dia adalah seorang yang hangat , mengambil berat dan mengasihi , serta menghiburkan .

fakta ny bhai ,.

Lelaki jujur tidak gemar kalau dia dicurigai. Dia juga tidak suka dikatakan sedang menyembunyikan sesuatu. Lelaki jujur biasanya cemerlang dalampelajaran ataupun pekerjaan. Dia tidak punya masa untuk bermain sembunyi-sembunyi. Dia suka berterus terang dan dia mahu orang mempercayai kata-katanya. Kalau dia dicurigai dia boleh berasa amat kecewa dan boleh bertindak bodoh.

Misalnya, seorang suami yang memang tiada apa-apa skandal di luar, jika isterinya tidak habis-habis melemparkan kata-kata curiga, dia boleh bertindakbetul seperti apa yang dikatakan oleh isterinya itu. Aku jujur pun isteri aku kata aku tak jujur. Baiklah aku tak payah jujur. Dikhuatiri kata-kata begini mula terdapat di dalam hatinya. Dia mungkin tidak bertindak songsang pada waktu terdekat, tetapi apabila titik hitam mula terbentuk di hatinya lambat laun, ia mungkin terjadi.
Begitu juga seorang lelaki jujur dalam kategori tunang ataupun teman. Orang jujur memang tidak patut dicurigai. Sebenarnya bukan orang jujur saja, siapapun tidak suka jika dia dikatakan tidak baik, meskipun dia memang tidak baik. Jadi, cuba bayangkan perasaan seorang yang baik tetapi asyik dicurigai



Persoalannya bagaimanakah hendak mengenali lelaki baik? Memang sukar namun kita perlu berpegang pada satu-satu prinsip untuk dijadikan panduan. Kita boleh kata tak semestinya begitu dan tak semestinya begini, tapi jika kita terus berkata begitu, kita tidak akan mencapai kesudahan. Kita akan menjadi seorang jurutikai dan tiba-tiba tanpa kita sedar dia sudah pun meninggalkan kita kerana tidak tahan dengan kerenah kita.Oleh itu, jadikan apa yang akan saya paparkan di bawah ini sebagai panduan saja. Tidak semestinya betul, harus salah. Lelaki itu jujur jika:

1. Dia seorang yang cemerlang dalam usaha yang dilakukannya. Tidak semestinya betul tetapi kita boleh berpegang lelaki yang sibuk membina kecemerlangan diri memang tidak sempat untuk membina cinta-cinta palsu. Mana mungkin seorang yang sibuk menguruskan perniagaan ataupun tekun melakukan kerjanya ataupun seorang pelajar yang sibuk menelaah ada masa untuk mempermainkan wanita.

2. Dia seorang yang kuat pengamalan agamanya. Tidak semestinya betul sebab orang yang kuat beribadah pun tidak terlepas daripada godaan syaitan, malah semakin besar serbannya semakin besar pula syaitannya. Namun, tentulah lebih ramai yang sempurna hasil kuat peribadahan agamanya berbanding yang ambil tidak peduli dengan agamanya.

3. Dia seorang yang amat mengambil berat tentang keluarganya. Seorang lelakiyang baik pasti seorang yang amat disenangi oleh seluruh ahli keluarganya.Tumpuannya pada kerjaya, keluarga dan TUHAN.
Gabungan ketiga-tiga aspek ini menjadikan seseorang lelaki itu sempurna. Dia sudah tentu tidak punya masa untuk menjalin hubungan-hubungan luar biasa sebab kesibukannya bersama kerjaya, keluarga dan TUHAN.
Kerjaya menjadikannya seorang yang sibuk untuk mengejar matlamat, keluarga sandarannya untuk menjadi seorang penyayang dan bertanggungjawab. TUHAN pula menjadi pengharapannya demi kehidupan yang lebih baik dan sempurna serta kekal abadi. Apakah anda fikir seorang lelaki yang mempunyai tiga aspek begini masih patut dicurigai?
Ramai suri rumah akhirnya ditinggalkan kerana terlalu prasangka, menyangka yang bukan-bukan serta merangsang suami dengan tuduhan-tuduhan tidak berasas. Nasihat saya, berilah kepercayaan padu kepada suami anda selagi belum terbukti sesuatu. Selagi ia berlegar dalam pemikiran ia tidak perlu dilayan.



camner nak wat roomate anda gylerr !!

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg”

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi” sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi”

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”

10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…Macam teknik rebonding…”. Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

microsof word

Jum Try!!!

1. Bukak Microsoft Word korang. 

2. Taipkan dalam huruf besar, Q33 NY .. 
Q33 NY ni adalah number pesawat yang melanggar WtC tu.. 

3. tukar saiz font tu kepada saiz 48. 

4. Korang highlightkan Q33 NY tu kemudian tukar kepada font WINGDINGS. 

Apa yang korang nampak? Allahuakbar
sesungguhnye benda ni dah lama wujud tanpa sesiapa yang menjangkakannye 
Kelihatan gambar sebuah Kapal Terbang melanggar WTC (menara berkembar tu)
kemudian ade lambang tengkorak dan lambang yahudi dah cube dan mmg betul!!
SUBHANALLAH

facebook bangang!!

for de first tyme ,
aq nk cakap yang FACEBOOK sangatt-sangatt ...

bodo bangang babi setan lancao pepek pelaco sundal ank haram anjeng !!!
pegy mamposs la kao FACEBOOK !!
arghh !! babi sundal bunting , branak tgh jalan ko FACEBOOK !!
go to hell mother fucker !!!! setan iblis jin !
FIRAUN laa ko ny FACEBOOK !!!!!!!

bao-ki-waks !!! lian-jao !!! ib-lays !!! dasar mak placow bapak progol !!!!
aku benci FACEBOOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

cara-cara menghilangkan luvbite !!

hahaa .. ny petue orang-orang muda lani , aeh , troq prangai nahh ..
[juz tuk berkongsi idea] ..

oke , first of all .. ben bgtao ny bkn utk menggalak kn korang wt luvbite lak eh ..
juz lao y dah tersengaje buad pastu gelabah takodd mak tahu tuh ,
boley lah try ..


  1. pegy dapo , hamek sebijik garlic .. kupas, [kalu ikod care ben , belah due] den tenyeh kan katt luvbite tuh ..buat lah seberape lame y korang nak .. [ben dah try , menjadik!!] haha
  2. ade org kate amek toothpaste, letak jer katt luvbite .. then biar kan lame-lame [y ny ta penah try , so tatao hasil]
  3. opkozz make up !! korang boley guner SK-II concealer or korang leh guner maybelline clear smooth aqua gel tuh !! gerenti berkesan lah ! haha .. tpy kene tgk wane kulit korang gak tao ! jgn men hentam jer !!
  4. korang boley ltak plaster tuh !! ckp lah luke keh , ta pon.. korang guner y katun-katun , or y ade corak-corak cantekk .. ckp lah skaly-skale nk bergaye ke hape kanzz ..
  5. y ny paling koman , kpd y lelaki tutop nan kolar n kpd y pompan pkai tudong eh !! hahaa
so dats all kott , nty lao ade agy .. ben tambah-tambah .. amcm ?
aduih .. sory eh , ayat berterabor !

b ! dis is 4 u

hahaa !! soryy , ben ta rety wat video nih ..
hancorr kan?
tpy bia lahh , ben bkn buad utk korang pon..
ny tuk BABY ben keh !!
lalaaalaa ,.
iloveyou sayang =")





nk cepatt nyer fasal .. 
juz ade gamba n sound klip j ..
hahaha..
ifek ke, hape ke . cuty kejapp!!
hahaaa !!

I LOVE U B !!
amacam suare ?? oke dakk ??

doodle-ing

perhatian !! lao rase cm nak sakett mate tgk mndew ny ..
plizz !! klik [X] jek keyh !!!
n jgn nk sush kn dri ,
msg ben kt fesbuk smate2 nk ngutok post ,
& gamba kt blog ny !!
I'M UGLY ?? SO ARE YOU !!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
hahaa !! hooreeyy , berjaye di uplod !
amcm ?
cantekk ta ?


gamba pertame nmpk sgtt bkn ben y buad keh , hahaa
tenx bebeh !! capital H


yang ny , aduhh ..
taleyy nk ckpp ..
likelikelike


hebadd ta? kakakaa!!!
tadee kijer ,
doodle jdy mangse kebosanan


BZ nih .. ermm ,
toksah citerr laa ..
haahaa


iloveyoutoo lahh syg ..

Friday, December 17, 2010

kenape ...?

MORNING MANUSIE !!!
hahaa , awal bangun nahh ..
huhuu.. ben taley tidoq rindu kat 'B' ben ..
lalalalalalaaaaaaaaaaaa ............

waahhh , ben heran lah .. apsai ramai sangatt  kutokk blog ben ny ?
mmg lah post nyer due-tige ketol jekk ,
name dlm pembikinan ..
apahal lah korang ny , n bout de gamba ta pakai baju
ramai perempuan y ckp ben sengaje nk tayang body lah ,
ta eloq lah , aurat lah[tuh bkn aurat kanzz?] ,
niways , tapee-tapee ..
ben anggap tuh sumer komen jekk yek !

BOSAN D PAGY HARY ..

alang-alang dah ade blog ny ,
bia ben luah prasan sini jekk lahh .. fesbuk ponn dah meluat tgk status luah prasaan ben .. haha !!
kebosanan yang amatt nih ..

**tetiber terjumpe sumtin tyme godek nikon coolpix p90 hahaa ** -poyo-

haa , nak tao ta amendew ,?
iny dy !!
hahaa !! tatao per motipp , juz kebosanan .. huhuu ..
haa?? hapeww?? ben ny kechoh ?? mampos lahh .. blog ako kanz

nahh hamekk lgy satoo ..


agakk mongoks kanz !!

terharuuu ... ='')

hahaa ..

sumpa !! ben mmg ingt tadew org nk tengok pon blogyangtaseberape nih ..
**even rmai y ngutok ,
pheh ! nk j ben uplod kutokan-kutokan pedass segolongan MANUSIE tue
hahaa .. kene bnyak sabao juak wat blog ny uper nyerr ..


to the GOLONGAN MANUSIE y berkaitan ..
ben ta suroh pon korang bukak blog ny k ,
letak kat wall ta semesty nyer ben BATAK oke .. AAAAAARGHHHH!!!!
slamberr badak ta sunat jekk nak sound , eiyy ..

tukaa sudeyy ^_^

ta jdy lah waner pink , hahaa
ntah pape lah kanzz ..

so s u can c , gny jer lah blog y mampu ben buad tuk mase ny ..
nextyme ben buad lgy meng-goda yekk !
hahaa , tenga godek-godek blog ..
camneh na letak lagu ni ?
hahaa !!
ketinggalan juak mamat kiut benqall ny uper nyer .. =P
**kepoyoan kuh terserlahh ..
first tyme buad blog lah kate kanzz ..

sambel melantak mcD lgy !

dalam gelapp lgy tuh yoww ..
dah-dah jgn nak kate ben batak mkan mcD sampai na uplod bagai .. suker aty la nahh 


sokey !! tatao ape na ngarott dah .. hahaa !!